A co vše čeká pro majitele v rámci pořízení si Škody Karoq? Aneb proč si tento automobil pořídit? Čím vším zaujal natolik, že vyhrál v soutěži coby automobil roku 2018?
Škoda Karoq se může pochlubit hned unikátem coby zcela prvního vozu firmy Škoda mající nainstalovanou digitální přístrojovou desku. Ta poskytuje i řadu asistenčních služeb vozidla, jako je například tepomat či i hlídání pruhu. Automobil, který je nápomocný v rámci rozjezdu do kopce a ohlídá i nevyzpitatelný mrtvý úhel ve zpětném zrcátku. Tím je tak řidiči usnadněna bezpečnější jízda a eliminace nehody.
A proč zrovna název Karoq?
Výběr jména pro nový typ vozu je vždy nelehkou záležitostí. Je to jak adekvátní výběr jména pro svého prvního potomka. A u automobilu je to o to složitější, že je třeba přistupovat i v rámci jména a jeho významu ve světě, tj. v jiných jazycích. Aby se nestalo, že bude zvolen název, který však jinde na světě je vulgárním slovem. Firma Škoda se v rámci názvu nechala inspirovat ostrovem Kodiak nacházející se u Aljašky. Název je vzat ze slova Kaa’raq, což je v překladu auto a ze slova Ruq, což v přeloženém významu znamená šíp.
Praktičnost Škody Karoq
České SUV se nejen líbí, ale i po praktické stránce je efektivním vozem. Svou pozornost bezpochyby upoutají i posuvná a vyjímatelná zadní sedadla. I když je automobil k dispozici v několika verzích v nabídce, věřte, že pokaždé se jedná o zcela kvalitní, komfortní a příjemné vozidlo.
Jak jsou na tom motory u vozu Karoq?
Asi nejvíce zaujme z nabídky a po zkušenosti krátké jízdy zážehová přeplňovaná patnáctistovka, neboť je adekvátně pružná a nejvíce akční. Nezklame při jízdě ani litrový tříválec. Avšak někoho může jeho konstrukce trochu omezovat.
Méně výhodná je nejlevnější varianta v podobě dieselu. Může být pro některé požitkáře a ostřílené řidiče zbytečně hlučným rušivým elementem. Stejně tak v rámci rychlosti jízdy nejde dosáhnout nejvyšší možné výkonnosti.
Oslňující interiér
Dalo by se konstatovat, že interiéru nelze nic vytknout. Ergonomie je takřka dokonalá. Největší pozornost zaujímá již výše zmíněná digitální přístrojová deska. Interiér nabízí i mnoho detailů či chytré vychytávky, jako jsou například držáky na menší láhve, roletka v zavazadelníku, která se zvedne společně s pátými dveřmi, jako je tomu u Mazdy 6, apod.
Category: Auto moto
Nepodceňujte kontrolu brzd
Bez dobře fungujících brzd je vaše auto nebezpečné jak pro vás tak i vaše okolí. Je potřeba na to myslet a stav brzd bychom nikdy neměli podceňovat. Základní prohlídku zvládne každý, a pokud cítíte při jízdě vibrace, všimli jste si, že vaše brzdná dráha není taková, jaká by měla být nebo pokud vaše auto vydává různé zvláštní a nepřirozené zvuky ihned zpozorněte a na stav svých brzd se ihned podívejte. Brzdy musejí totiž vždy bezpodmínečně fungovat na sto procent, a i když servis raději vždy necháme na odbornících, kontrolu zvládneme levou zadní sami. Na co si dát pozor a co všechno zkontrolovat?
· Kotouče i destičky: při kontrole kotoučů se zaměřte, zda na okrajích brzdné plochy kotouče není hrana, která tam nesmí být. Kotouč by totiž měl být úplně hladký a hrana by měla být jen co minimální. Na výměnu destiček nezapomínejte, jinak vám hrozí, že se poškrábe styčná plocha. Ve vnitřní části také zkontrolujeme, zda nejsou vidět praskliny. Pokud najdete na kotouči velké fleky, které mají rozdílnou barvu – nelekejte se, jde o poměrně běžnou věc. Ovšem zpozorněte pokud najdete různé zbarvení – do modra nebo do červena. Může to totiž značit přehřívání kotouče a to způsobuje obvykle špatná funkce brzdového třmenu. Pokud se vám něco podobného podaří najít – vyhledejte pro jistotu odborníka.
· Bacha na vibrace: vibrace, které můžete cítit na svém brzdovém pedálu, nikdy neznačí nic moc dobrého. Nerovnost nebo dokonce poškození kotouče se projeví většinou vibracemi. Pokud si nejste jistí, co že to cítíte nebo zda to opravdu cítíte, vyzkoušejte toto – při rychlosti 70 – 90 km/hod zkuste intenzivně brzdit. Pokud vám bude pedál pod nohama vibrovat je potřeba zpozornět. Vibrovat může i celé auto nebo volant a to poznáte rozhodně ihned. V každém případě, že vibrace ucítíte – ať už kdekoliv bude potřeba vyměnit brzdový kotouč.
Cokoliv se vám nebude zdát, na vašem autě byste nikdy neměli nechávat náhodě, ale problém raději okamžitě řešte. I když se může jednat o banalitu laik, který to nepozná, může v mnohých případech ohrozit sebe i ostatní jízdou v porouchaném vozidle. A tak stejně jako neignorujete řeč svého těla – neignorujte ani své auto.
Nové Lamborghini Asterion
Srdcem jízdních zážitků tohoto dvoumístného supersportu je luxus a elegance. Tento koncept s sebou nese stylistické vlastnosti a pokročilá inženýrská řešení, charakterizující tuto italskou automobilku, která jsou nově doplněna o inovativní hybridní vymoženosti. Pro tento model výrobce využil Plug-in Hybridní technologii, díky níž se Asterion může bez problémů řídit ve městě, pouze s elektrickým napájením. Ale nebojte se, tento nový supersport, byť bude napájen elektrikou, i přes to poskytne vzrušení z rychlé sportovní jízdy, která je pro Lamborghini charakteristická.
Nyní zpět ke vzhledu karoserie. Jak jsem již zmínila, tento vůz bude obehnán ladnými, smyslnými a velice futuristickými křivkami. Celá karoserie tak bude vyrobena z karbonových vláken, s podstrukturou z hliníku.
Něco málo o výkonu
Lamborghini Asterion disponuje hybridním motorem (PHEV) V10 – se selektivní IDS a třemi elektromotory – který vyprodukuje až 449 kW. Elektrický motor při tom vůz zásobí výkonem až 221kW. Z toho vyplývá, že celkový výkon, který všechny motory vozu poskytují, činí zhruba 700 kW. Celková koňská síla tohoto hybridu je pak neuvěřitelných 897 koní.
Tento stroj se řídí sedmi stupňovou převodovkou s dvojitou spojkou. Kombinovaná spotřeba je neuvěřitelných 4,1 litrů na 100 kilometrů. Z 0 na 100 km/h to, motor V10, vytáhne za pouhé 3 sekundy, s maximální rychlostí až 320 km/h.
S elektrickým motorem můžete, na jedno nabití, najet 50 kilometrů s maximální rychlostí 125 km/h.
Co se týče pohonu kol, tak Lamborghini Asterion pokrývá pohon všech čtyř kol s tím, že elektrické motory pohání přední nápravu. Zajímavostí také je, že tento model má na přední nápravě obutá 20 palcová karbonová kola, zatím co na zadní nápravě má 21 palcová karbonová kola.
Myslím si, že tohoto hybridního ďáblíka si jistě zamilujeme.